tag:blogger.com,1999:blog-7168120827790778023.post7039176165461048265..comments2013-08-04T04:32:34.485+08:00Comments on AES MALAYSIA: AES Perlukan Perubahan dan PembaharuanUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-7168120827790778023.post-38622084241571442662012-11-08T09:26:06.903+08:002012-11-08T09:26:06.903+08:00Kalau niat di hati tu jahat, cadangan baik banyak
...Kalau niat di hati tu jahat, cadangan baik banyak<br />mana pun tak guna lah, broAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7168120827790778023.post-50373723937776426462012-11-06T19:56:27.009+08:002012-11-06T19:56:27.009+08:00Ketiga, kaedah AES sekarang tidak akan memperlahan...Ketiga, kaedah AES sekarang tidak akan memperlahankan kenderaan kerana konsep “alang telah terperangkap, baik terus bawa laju” akan diguna pakai. Apa guna memperlahankan kenderaan jika ia telah pun dirakam dan akan disaman.Jadi mana mungkin hasrat kerajaan bagi mengurangkan kemalangan akan tercapai.<br /><br />Jika benar kerajaan mahu pemandu memperlahankan kenderaan bukannya mengutip kompaun, kamera AES hendaklah di pasang sebanyak dua biji bagi setiap titik perangkap had laju.<br /><br />Kamera pertama hendaklah merupakan satu bentuk amaran yang mengeluarkan pancaran cahaya (flash) bagi setiap kenderaan yang melebihi had laju. Kamera kedua diletakkan sekitar lima kilometer daripada kamera pertama dan berfungsi sebagai perakam sebenar kesalahan melebihi had laju.<br />Dengan kaedah ini barulah menunjukkan kerajaan benar-benar mahu mengurangkan kemalangan jalan raya, bukannya mengutip kompaun. Ini memberi peluang pemandu memperlahankan kenderaan.<br /><br /><br /><br />aku sokong yang mcm ni. By the way, AES ni ok tp kaedah tu yg hmm....how to say huh?!!Anonymousnoreply@blogger.com